‘Penyewa lari, tengok-tengok rumah dah jadi begini dan kepala paip pun dirembat’

Bila penyewa mesej mereka nak keluar rumah macam itu saja. Mereka mesej kata kunci rumah diletak dalam rumah, kemudian mereka block nombor telefon saya.

Rasa tak sedap hati terus pergi ke rumah. Bila tengok rumah, aduhai. Orang jenis apa yang duduk di rumah ini?

Selama ini kalau penyewa lain yang sewa, bila mereka keluar, kami suami isteri boleh saja cuci rumah sendiri. Tetapi kali ini saya mengalah. Tak selera saya tengok toilet begini. Penyewa ini jenis tak basuh toilet ke? Dah berkahwin dan dah ada anak, takkan perangai kotor begini?


 

Toilet satu hal, sinki boleh bengkok apa cerita? Apa yang awak buat sampai sinki pun bengkok begini? Mozek di dinding pun banyak tercabut.

Kami memang tak pernah nak periksa rumah sebab mahu menjaga privasi penyewa. Tengok-tengok rumah dah jadi begini. Sudahlah rumah sewa sebelum ini kami cat lawa-lawa. Tak kisahlah tinggal rumah kotor sebab kita faham takkan selepas angkut barang, awak nak kemas barang? Tapi bila barang-barang rumah banyak rosak, itu yang menyakitkan hati.

Seperkara lagi. Bang oii, kepala paip pun nak bawa lari ke?




Dahlah si suami baik hati tak pernah nak menaikkan kadar sewa rumah. Deposit pun ambil satu bulan saja sebab tak mahu membebankan penyewa. Tengok-tengok orang buat kami begini, memang rasa nak marah. Duit deposit rumah yang ada pun tak dapat nak tanggung kerosakan yang mereka tinggalkan.

Sekarang masalahnya penyewa sudah lari dan tidak dapati dicari. Kalau esok dia masih berdiam diri walaupun kami sudah menghubungi dia melalui mesej, tindakan susulan akan diambil sebab semua perjanjian ada.


Akaun Facebook penyewa pun kami dah jumpa. Harap penyewa ini keluar dari lubang tikus dan tampil untuk bertanggungjawab.

Sumber: Ziera Rahman

Gadis comel 16 tahun ini dilahirkan begitu cantik sekali, namun akibat lakukan pembedahan plastik inilah 6 foto hasil wajah terbarunya yang betul-betul mengerikan

KISAH kaum wanita mengubahsuai wajah dengan menjalani prosedur pembedahan plastik adalah sesuatu yang tidak asing lagi didengar.

Begitu juga perihal wajah yang tak berapa nak menjadi selepas dibedah.. tu pun banyak berlaku termasuk menimpa beberapa selebriti tanah air kita satu ketika dulu.

Tapi seorang remaja perempuan berusia 16 tahun, baru-baru ini telah menggemparkan paranetizen di China apabila gambar wajahnya yang terlalu aneh selepas menjalani pembedahan tersebar.

Meskipun gadis berkenaan kelihatan tersenyum penuh yakin seolah-olah wajahnya itu amat menawan, sesiapa pun pasti terperanjat apabila melihat dirinya.

Manakan tidak, dia kini lebih kelihatan seperti patung memakai topeng berbanding manusia yang masih terlalu mentah usianya.

Malah ada yang menyifatkan, walau lahir pada tahun 1999 dia lebih kelihatan seperti lahir pada 1899.

Kepada kaum hawa yang berniat nak mengubah kejadian Tuhan dengan menjalani pembedahan muka tu tolonglah dengar nasihat ikhlas kami ini… ianya tidak menjadikan wajah lebih cantik seperti yang disangka tapi lebih kepada scary wo..!

Sumber: sembangsyok
 

 


Hukum Pembedahan Plastik Menurut Pandangan Islam

PEMBEDAHAN kosmetik atau pembedahan plastik terbahagi kepada dua:

i. Merawat rupa luaran manusia disebabkan kecacatan semula jadi.
ii. Mengubah atau menambahkan kecantikan luaran atas kehendak nafsu.

Hukum Pembedahan Plastik Menurut Pandangan IslamHukum prosedur pembedahan plastik bergantung kepada niat dan tujuan ia dilakukan.

DiwajibkanProsedur untuk menutup luka, memperbaiki bekas luka parah atau menampal kulit kesan terbakar pada wajah dan bahagian anggota yang boleh dilihat.

DiharuskanBertujuan menyempurnakan atau mengembalikan fungsi tubuh sebagaimana yang sepatutnya dan membaik pulih kecacatan anggota tubuh.

DiharamkanMengubah ciptaan ALLAH SWT seperti menukar alat kelamin, warna kulit, bentuk wajah dan sebagainya.

Nas mengharamkan pembedahan plastik bertujuan selain kesihatan adalah berdasarkan firman ALLAH SWT:

“Apa yang mereka sembah selain dari ALLAH itu, hanyalah berhala-berhala dan mereka tidak menyembah melainkan syaitan, yang dilaknat ALLAH dan yang telah mengatakan:

“Demi sesungguhnya, aku akan mengambil dari kalangan hamba-hambaMu, bahagian tertentu (untuk menjadi pengikutku).

“Dan demi sesungguhnya, aku akan menyesatkan mereka dan sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong, dan demi sesungguhnya aku akan menyuruh mereka (mencacatkan binatang-binatang ternak), lalu mereka membelah telinga binatang-binatang itu dan aku akan menyuruh mereka mengubah ciptaan ALLAH”.

Dan (ingatlah) sesiapa yang mengambil syaitan menjadi pemimpin yang ditaati selain dari ALLAH, maka sesungguhnya rugilah ia dengan kerugian yang terang nyata.” (Surah Al-Nisa, Ayat 117 hingga 119)Terdapat juga hadis menyebut:

“Rasulullah melaknat perempuan yang mentatu dan minta ditatu, dan yang mengikir gigi dan yang minta dikikir giginya.” (Hadis Riwayat al-Tabrani)Sumber : – Sinar Harian

Sumber: panduanmalaysia.com

KILAFAIRY BENGANG DITEGUR PU JADIAN DI TWITTER

Kecoh di Twitter apabila seorang individu dengan nama PU Nabil telah menegur pelakon Kilafairy dengan kata-kata  agak berbisa kerana status yang ditulis oleh beliau yang berbunyi  “Some women fear fire, some women become it.” Untuk makluman anda , lelaki tersebut bukanlah salah seorang peserta pencetus ummah.

Bengang dengan PU jadian tersebut yang menyalah tafsir maksud ayatnya, Kila telah membalas teguran lelaki itu. Menurut Kila, beliau tidak pernah memberikan maksud api neraka dalam “tweet” berkenaan dan berpendapat lelaki tersebut cuba untuk menjadi Tuhan dan meraih publisiti murahan.

Lelaki itu kemudian membalas “tweet” Kila dan memberitahu tujuan beliau membuat teguran api neraka itu kerana ingin melihat sendiri respon netizen mengenai isu tersebut. Bagaimanapun, pengakuan lelaki itu sudah dipadamkan.

Kalau hendak menegur seseorang itu haruslah ada cara yang betul dan tidak mengaibkan. Apatah lagi lelaki tersebut juga turut memburukkan nama Pencetus Ummah yang ada sedangkan beliau hanyalah PU palsu.

Sumber:beautifulnara

Dato’ Seri Siti Nurhaliza Pakai Jam Tangan Bernilai Setengah Juta! Fuh, Memang Cantik Sangat!

Bukan Dato’ Seri Siti Nurhaliza namanya kalau tidak pakai barang-barang berjenama. Baru-baru ini, pelantun lagu Segala Perasaan ini kembali jadi perhatian di dalam dunia maya gara-gara dia mengenakan jam tangan yang disebut berharga sebuah rumah.

Hal tersebut pertama kali diungkapkan oleh akaun @reffycarter diambil oleh hangat.com, Khamis (16/11/2017). Dalam muat naiknya, akaun itu menyebut artis berusia 38 tahun itu mengenakan jam tangan Frank Muller Square Diamond Watch.

Hasil pencarian Hangat.com, harga jam ini dijual dengan harga USD$95,900.00 atau sekitar RM400, 545.53. Jika harganya sahaja semahal itu, jadi seperti apa spesifikasinya?

Jam tangan Dato ‘Sri Siti mungkin mempunyai berlian pada tetingkap bezel dan dail, hanya bezel. Jam ini juga mempunyai angka Arab dan mempunyai tali kulit putih dan ditutupi dengan berlian. Lihat video dibawah untuk lihat lebih dekat.

Sumber Frack Muller via Hangat.com

Via himpunanmedia

‘Tapi Kita? Kena Hadap..’ – Fathia Latiff Kecewa Harga Minyak Semakin Naik, Bebankan Rakyat

Sebelum ini, Fathia Latiff dikatakan cuba ‘mempolitikkan’ kejadian banjir di utara apabila mengaitkan perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Gara-gara tindakannya itu, dia menerima kecaman hebat daripada netizen yang melabel pelakon itu sebagai ‘artis tidak membantu’.

Semalam, pelakon yang mula dikenali melalui drama ‘Hani’ itu sekali lagi dilihat ‘menyeru’ perdana menteri untuk melakukan sesuatu terhadap isu kenaikan harga minyak yang dilaporkan petang semalam. Harga baru bahan api akan berkuatkuasa hari ini dengan kenaikan sebanyak enam sen/liter bagi RON 97, tujuh sen/liter bagi RON 95 dan lima sen bagi diesel. 

Kesian rakyat… Do something!

Melalui perkongsian Fathia di Twitter rasminya, pelakon itu tampil menyuarakan rasa kecewa terhadap harga minyak yang kian meningkat sehingga membebankan rakyat. Jika dibaca tweetnya, Fathia seolah antara yang terkesan dengan berita itu.

Dalam pada itu, warga netizen yang membaca perkongsiannya rata-rata mempunyai pandangan yang lebih positif terhadap tweet tersebut berbanding sebelumnya. Jika sebelum ini dia dikecam hebat, kali ini ramai pula yang menyokong.

Netizen ubah pandangan, sokong Fathia

Malah, Fathia seolah mendapat sokongan Syed Saddiq apabila beliau dilihat mengicau semula (retweet) tweet berkenaan.

Syed Saddiq sokong?

Memang semput kalau minyak semakin naik ni. Kalau gaji pun naik takpela.

Sumber: Twitter Fathia Latiff, Syed Saddiq ohbulan

[VIDEO] Seram! Seekor Binatang Lahir dari Perut Seorang Manusia! Pengakuan Sang Ibu Membuat Netizen Terkejut!

Apa yang anda pikirkan jika melihat seorang ibu melahirkan seekor binatang dari rahimnya? Tentunya Sobat Cerpen pasti mengernyitkan dahi. Kabar aneh ini berhembus dari Palopo, Sulawesi Selatan. Seorang Ibu yang bernama Seha mengatakan bahwa dirinya melahirkan biawak !

 

Warga Kelurahan Tobulung ini berkata bahwa biawak itu kini berusia 28 tahun. Bahkan, Seha dan suaminya memberikan nama kepada biawak itu. “Mansur” adalah nama yang diberikan sepasang suami istri ini kepada sang biawak. Mansur lahir bersama seorang anak perempuan yang diberikan nama Masrianty pada tanggal 22 November 1989.

Kisah ini pun langsung mendapat perhatian netizen. Banyak yang mencibir bahwa kisah ini palsu. Kerana, logikanya seorang manusia tidak mungkin melahirkan binatang.

Image result for warga palopo mengaku melahirkan biawak

Image result for warga palopo mengaku melahirkan biawak

Image result for warga palopo mengaku melahirkan biawak

Image result for warga palopo mengaku melahirkan biawak

Image result for warga palopo mengaku melahirkan biawak


Kalo Sobat Cerpen? Percaya dengan kisah aneh ini?

Sumber Cerpen

Dikutuk Bayar Bodyguard Sikit, Ini Penjelasan Dari Bodyguard Aliff Syukri Sendiri (Video)


“Kedekut Nak Mampos! Bisnes Untung Juta-Juta, Tapi Gaji Bodyguard RM1k?”
Walaupun menerima pelbagai kecaman daripada netizen, jutawan kosmestik Datuk Seri Aliff Syukri tidak pernah serik memuatnaik hal peribadinya di laman sosial. Sebelum ini, Aliff Syukri sendiri telah mencetuskan kontroversi dengan memuatnaik penyata Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang berjuta-juta ringgit itu.

Terbaru, ada dakwaan mengatakan Aliff Syukri hanya membayar RM1k kepada pengawal peribadinya. Biar betul? Nak makan apa kalau sebanyak itu je gaji kan? Walaubagaimanapun Aliff Syukri menafikan dakwaan itu, katanya jangan fitnah kalau tak tahu perkara sebenar.

Bodyguard Aliff Syukri bergaji 1k?

Advertisement


Kalau tak tahu jangan fitnah – Aliff Syukri

Harap je nama lelaki tp mulut mcm betina! sesukaaa hati korang jee kan mulut yg mengata saya mcm longkang.. kalau tak tahu kebenaran plzz jangan menfitnah nanti jatuh berdosa.. esok bodyguard saya dtg sy mengadu dengan dia..

Datuk Aliff Syukri di instagramnya memuatnaik screenshot kecaman yang dilemparkan kepadanya. Benarkah dakwaan mengatakan Aliff Syukri hanya membayar RM1k kepada pengawal peribadinya? Macam tak logik pula kan? Kata Aliff Syukri, jika tidak tahu perkara sebenar elakkan komen kerana bimbang jatuh fitnah.
“Bodyguard Aliff Syukri Jawab Isu Gaji Dibayar Sikit Hanya RM1k”
Semalam berita mengenai gaji yang diterima oleh pengawal peribadi menjadi topik perbualan hangat netizen di sosial media. Mereka berpendapat gaji sebanyak RM 1k sangat lah sedikit. Tambahan lagi ekonomi yang tidak menentu sekarang ini. Walaubagaimana pun, Aliff menafikan perkara tersebut.
Tidak tahan tohmahan dan kutukan orang ramai, Aliff telah memuat naik video bersama pengawal peribadinya. Dia meminta supaya pengawal peribadinya beri pencerahan mengenai isu tersebut. Betul ke gaji sebanyak RM 1k sahaja? Jawapannya ada dalam video ini.
‘Tak tahu, jangan fitnah..’
Macam Dato’ Aliff cakap, kalau tak tahu jangan cepat buat spekulasi yang bukan-bukan. Pengawal peribadi menyatakan bahawa gaji RM 1k itu sama sekali tidak benar, malah apa yang diterima berlipat kali ganda dari jumlah gaji yang dinyatakan orang ramai.
Pedulikan apa orang kata- Netizen


Sumber: ohbulan.com

[VIDEO+FOTO] Sentap! Chanteq Kena Tegur Kerana Tabiat Gigit Kuku, Lihat Apa ‘Balasan’ Johan Dapat.. Adey..

Diatas pentas Johan merupakan seorang yang sangat kelakar, setiap punchline dikeluarkan pasti membuatkan orang ramai geli hati. Selain daripada berlawak, Johan juga merupakan seorang ayah yang tegas dan mengutamakan disiplin terhadap anak-anaknya.

Ternyata Johan mempunyai skill tersendiri bagaimana untuk membentuk anak-anaknya menjadi seorang yang berguna pada masa depan.

Terbaru, Ozlyn telah memuat naik video di Instagram di mana Johan menegur anak-anak kerana menggigit kuku. Tegur punya tegur, pada penghujung video ini pasti buat anda tergelak.

[VIDEO+FOTO] Sentap! Chanteq Kena Tegur Kerana Tabiat Gigit Kuku, Lihat Apa ‘Balasan’ Johan Dapat.. Adey..

Lihat sampai habis.. Johan terkena

Video berdurasi selama satu minit diatas menunjukkan Johan menegur anak-anaknya kerana habit mereka menggigit kuku. Antara keburukannya adalah kuku akan rosak serta kuman dan bakteria akan cepat merebak. Sedang Johan bagi nasihat, Chanteq batuk di depan muka ayahnya.

Reaksi Chanteq telah membuatkan netizen terhibur;

[VIDEO+FOTO] Sentap! Chanteq Kena Tegur Kerana Tabiat Gigit Kuku, Lihat Apa ‘Balasan’ Johan Dapat.. Adey..

Sumber: Instagram Jozlynnhanania

PENGAKUAN JUJUR SEORANG PENGHUNI TANJUNG RAMBUTAN

Seorang doktor bertanya kepada pesakitnya: Bagaimana awak boleh jadi gila?
Pesakit itu pun menjawab: Beberapa tahun lalu saya menikah dengan seorang janda. Dia ada seorang anak perempuan berumur 20 tahun.

Abah saya seorang duda. Tiba2 dia meminang dan menikah dengan anak tiri saya.

Jadi anak tiri saya dah jadi ibu tiri saya. Abah saya pula jadi menantu saya.

2 tahun lepas tu isteri saya beranak. Dia ialah adik kepada ibu tiri saya. Anak saya panggil saya abah tapi kadang2 dia panggil saya pakcik.

Beberapa tahun kemudian, abah saya dan anak tiri saya yang juga ibu tiri saya pula dapat seorang anak.

Dia ialah adik tiri saya, tapi dia panggil saya atuk.

Jadi saya ni suami kepada isteri saya, isteri saya nenek adik saya, sebab dia ibu kepada anak tiri saya.

Jadi… adakah saya ni atuk kepada saya sendiri?

Hari2 saya pikir pasal ni. sedar2 saya dah gila, doktor.

Doktor: Saya pun boleh jadi gila kalau macam ni..huhuu..
😂😂😂

#copypaste

Usia 13 tahun, 3 seleb ini jadi sorotan gara-gara sudah punya pacar

Usia remaja seringkali dianggap sebagai masa yang paling indah. Biasanya di usia tersebut, seseorang akan mulai mengalami perubahan, salah satunya adalah berani untuk mendekati lawan jenis.

Di Indonesia sendiri masa pacaran lazimnya dijalani oleh seseorang yang berusia 16 tahun ke atas. Kalau berani berpacaran di bawah usia tersebut, tentu akan menjadi sorotan dan omongan.

Contohnya seperti tiga seleb belia di bawah ini. Mereka berani pamer kemesraan meski usia masih 13 tahun. Dikutip brilio.net dari berbagai sumber, Rabu (15/11) ini dia daftarnya.


1. Amel Carla.


foto: Instagram/@thoriq_graduate

Di tahun 2015 silam, artis belia Amel Carla sempat jadi sorotan setelah memamerkan foto mesra dengan Thoriq, salah satu personel grup band Graduate. Padahal saat itu usia bintang sitkom Suami-Suami Takut Istri ini baru menginjak 13 tahun.

Mereka tampak sangat akrab di beberapa foto yang diunggah di akun Instagram masing-masing. Sayangnya, hubungan keduanya tak direstui oleh orangtuanya.

Ibunda Thoriq, Yulia Sandy tak menginzinkan anaknya berpacaran dengan Amel. Yulia menilai Thoriq masih terlalu muda untuk pacaran.

Yulia sendiri menuturkan sampai saat ini Thoriq masih belum mengaku berpacaran dengan Amel. Yulia berharap hubungan Thoriq dan Amel hanya sekadar teman biasa.

Belum kelihatannya, kalau ditanya Thoriq itu ngeles terus. Harusnya lebih prioritas sekolah, bermusik ya saya support yah,” jelas kepada awak media.


2. Dul Jaelani.


foto: kapanlagi.com

Anak-anak Ahmad Dhani dan Maia Estianty ini memang dikenal memiliki gaya hidup yang cukup bebas. Salah satu yang sempat menjadi pembicaraan publik adalah si bungsu Dul Jaelani.

Dul pernah memadu kasih dengan gadis bernama Fajrina Khairiza di tahun 2013 silam. Saat itu Dul masih berusia 13 tahun, sementara sang kekasih tiga tahun lebih tua dari Dul.

Fajrina pun sempat menemani Dul yang harus dirawat di rumah sakit setelah mengalami musibah kecelakaan maut di Tol Jagorawi pada September 2013 silam.


3. Kiesha Alvaro.


foto: Instagram/@kiesha.alvaro

Sejak Selasa (14/11) kemarin, netizen dihebohkan dengan kabar Kiesha Alvaro yang telah memiliki kekasih yang bernama Mutiara. Sementara usia putra sulung Pasha Ungu tersebut masih terbilang belia, yakni 13 tahun.

Melalui akun Instagram pribadinya, Kiesha memposting foto perayaan ulang tahun pacarnya di mana keduanya tengah memotong kue bersama. Foto yang diunggah tersebut kemudian diberi caption manis.

Celebrating Mutiara’s 13th birthday. Semoga panjang umur sehat selalu dan semoga langgeng buat kita. HBD my Muti,” tulis Kiesha Alvaro.

Keisha sendiri membantah jika dirinya sudah berpacaran. Lewat akun pribadinya, Keisha mengklarifikasi jika hubungannya hanya sebatas pertemanan.

Tolong buat semuanya jangan salah paham maksud langgeng itu langgeng buat pertemanan bukan pacaran dia juga masi dianter sama mamahnya aku sama dia cuman temen doang kok thanks,” tulis Keisha.